Wegwijzers in werkgeluk voor marketing- en communicatieprofessionals en -teams

Blog

Hoe laat jij je zien?

Hoe laat jij je zien?

Hoe presenteer jij jezelf in een sollicitatiegesprek of in gesprek met een klant? In de afgelopen weken heb ik sollicitatierondes gevoerd voor vier mooie posities op mijn afdeling. Naast mijn werk voor Westerdijk & Schreur sta ik graag met mijn 'poten in de klei'...

Lees meer
Ben jij een geboren ondernemer?

Ben jij een geboren ondernemer?

Ben jij een geboren ondernemer? Kom jij uit een ondernemersgeslacht, of juist niet? Was jij zo’n type dat als kind al een handeltje had in knikkers of verkocht je tekeningen of zelfgebakken taarten? Ik niet. Ik kom uit een nest van notoire zekerheidszoekers, dus het...

Lees meer
Een meisje met sturingskracht

Een meisje met sturingskracht

“Wat doet die doos in de gang.” Mijn zestienjarige dochter stampt de woonkamer in en staat met de handen in haar zij terwijl ze het zegt. Het is geen vraag, het is kritiek. Ze kijkt ook heel kritisch naar mij. “Uh..”, zeg ik, “die is heel zwaar, die moet een van de...

Lees meer

Voel jij je eigen waarde?

Ik weet nog hoe ik was toen ik net startte met werken, als junior communicatieadviseur. Ik was bere-ambitieus, ik wilde de wereld laten zien hoe slim ik was en ik wilde niet dat iemand ook maar het idee kon hebben dat ik wel eens onzeker was. Ik dreef op de...

Hoe laat jij je zien?

Hoe presenteer jij jezelf in een sollicitatiegesprek of in gesprek met een klant? In de afgelopen weken heb ik sollicitatierondes gevoerd voor vier mooie posities op mijn afdeling. Naast mijn werk voor Westerdijk & Schreur sta ik graag met mijn 'poten in de klei'...

Ben jij een geboren ondernemer?

Ben jij een geboren ondernemer? Kom jij uit een ondernemersgeslacht, of juist niet? Was jij zo’n type dat als kind al een handeltje had in knikkers of verkocht je tekeningen of zelfgebakken taarten? Ik niet. Ik kom uit een nest van notoire zekerheidszoekers, dus het...

Wat je kan leren van de huisvrouwen van Beverly Hills

Heb je al gehoord van de BHH-verslaving? Ik heb ‘m. Ik zit inmiddels al in het vierde seizoen van deze Netflix-serie en ik kan niet stoppen. Ik geloof dat het Saskia Noort was die de serie tipte in een column. Dat vind ik een troostrijke gedachte, dat ik niet de enige...

Die bril, jij hebt ‘m ook

Ik hou van chaos. Ik houd er zo veel van, dat als het er niet is, ik het creëer. Chaos betekent beweging, verandering en dus avontuur. Daar hou ik van. Die hang naar chaos komt voort uit mijn nummer 1 talent, strategisch denken. Ik zie wat de eerstvolgende handige...

Een meisje met sturingskracht

“Wat doet die doos in de gang.” Mijn zestienjarige dochter stampt de woonkamer in en staat met de handen in haar zij terwijl ze het zegt. Het is geen vraag, het is kritiek. Ze kijkt ook heel kritisch naar mij. “Uh..”, zeg ik, “die is heel zwaar, die moet een van de...

Hoe Thatcher aan de macht kwam dankzij drie simpele woorden

"Labour Isn't Working" was een reclamecampagne in Groot Brittannië, in 1978 ontwikkeld door Saatchi & Saatchi voor de conservatieve partij. ‘Arbeid werkt niet’. In 1978 was de werkloosheid hoog. Het ontwerp van de poster is een afbeelding van een wachtrij buiten...

‘Darrlgn dfse, retbgs, djser’…snap jij ‘m?

Wil je even heel hard lachen? Kijk dan naar de advertentie waar we afgelopen week mee adverteerden op Facebook. Zonder dat we het wisten. Een advertentie met de tekst: ‘Langere tskten darrlgn dfse, retbgs, djser’ en daaronder ‘Download nu gratis’. Met een portretfoto...

Hé communicatie-professional, doe jij elke dag waar jij het beste in bent?

Onderzoeksbureau Gallup vroeg de afgelopen 10 jaar aan meer dan 10 miljoen mensen van over de hele wereld of ze het eens zijn met de stelling “Op mijn werk heb ik de mogelijkheid om elke dag te doen waar ik het beste in ben”. Slechts één derde was het daar heel erg...

Communicatie-professional: focus op je talent

Ik heb als communicatieadviseur een tijdje een leidinggevende gehad die mij graag vertelde welke klus ik kon oppakken en vooral ook HOE ik die klus het beste kon aanpakken. Ik liep er op leeg. Het haalde alle plezier uit een klus. Waarom? Ik hou ervan om het...

Ontdek je toegevoegde waarde als communicatieprofessional

En ontvang naast het e-book zo nu en dan waardevolle informatie over werken vanuit je talenten in het communicatie- en marketingvak. We beloven: we spammen niet en je kunt je met één klik weer uitschrijven.

Yes, je ontvangt een mail met een downloadlink

Chat openen
Stel hier je vraag